Sunday, August 1, 2010

Pertama kali pertemuanku.........(episod 1)

Posted by Pencari kehidupan hakiki at 7:59 PM
Assalamualaikum..aku mulakan luahan rasaku dengan kalimah yang agung...
Setelah sekian lama aku mencarinya..akhirnya pencarianku berhasil..
Benar kata-kata dalam buku "JANGAN BERSEDIH-siri 2"..di mana
dalam salah satu topik tentang "jangan bersedih sebab segalanya akan berakhir"
Buku ini aku telah lama membelinya hasil hadiah dari org yang amat bermakna dalam hidupku...
Kehadirannya amat aku nantikan..
Permulaan perkenalan kami bermula 2 tahun yang lalu,
 aku mengenalinya sebagai seorang sahabat..
Pada awal pandanganku..dia seorang yang pendiam..
Namun aku tahu..
sebenarya dia mempunyai 1001 rahsia 
yang xmungkin akan siapa mengetahui tanpa mengenalinya...
Aku cuba untuk mengenalinya sebagai sahabat baru..
Aku cuba menerimanya sebagai sahabatku yang baru..
Benar kata orang...
"Tak kenal maka xcinta"
Hari demi hari aku cuba mengenalinya..
Sebagai sahabat, teman, rakan..
Dialah tempat aku meluahkan rasa..
Perasaan marah, sedih, gembira, sakit hati..dan seumpamanya..
Walaupun aku marah padanya..dia tetap mendiamkan diri..
Aku tahu, mungkin perasaan marahnya ada padaku..
Tapi dia tetap bersabar..
Dia banyak mengingatkanku tentang kesabaran..
Aku tahu persahabatan kami terlalu muda..
Tapi aku bersyukur...

to be continued...

0 comments:

Post a Comment

 

PERSIngGaHan TeraTAkKu.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez