Sunday, August 1, 2010

Tanggal 1/8/2010 (episod 1)

Posted by Pencari kehidupan hakiki at 10:53 PM
Tarikh ini memberi makna dalam hidupku..

walaupun mungkin bagi orang lain ianya adalah benda biasa..
tpi tidak bagiku..
tarikh ini aku memiliki 2 benda yg bermakna buatku..
PERTAMA..Persahabatan..
pada hari ini..aku mengerti apakah sebenarnya nilai persahabatan yang sempurna..
aku dapat melihat dari kaca mata seorg sahabat..
walaupun aku baru mengenalinya..
tpi aku tahu..erti sahabat sebenar..
mungkin kalian yang membacanya tidak memahami
ape sebenarnya yang ingin aku sampaikan..
tapi ketahuilah kalian bahawa.. 
"Sahabat yang sejati disulami dengan iman, takwa n keikhlasan dalam bersahabat..
sahabat sejati xkenal masa usia persahabatan..
sahabat sejati akan sentiasa menghulurkan bantuan dan pertolongan apabila melihat sahabatnya dalam kesusahan..
sahabat sejati sentiasa melindungi sahabatnya..
sahabat sejati jualah akan sentiasa berada bersama kita walau susah dan senang sekalipun,..
andai kamu tidak memilikinya..cubalah mencarinya 
carilah dalam keimanan dan kesabaran
insya Allah akan kamu temui..
Nilai persahabatan itu tidak mampu diukur dengan wang ringgit..
nilai tersebut hanya terukur dengan terpancarnya keikhlasan dalam bersahabt..
insya Allah..
hargailah sahabat anda bila mana andai menemuinya...



0 comments:

Post a Comment

 

PERSIngGaHan TeraTAkKu.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez